Functional Training

Functional Training

Exercitiile calistenice sunt o forma de miscari simple, facute doar cu greutatea corpului propriu, si gravitatia ca factorul de rezistenta. Aceste miscari simple de obicei stimuleaza multi muschi si articulatii, rezultand un antrenament al intregului corp. Datorita acestui fapt, exercitiile pot fi facute in asa fel incat sa stimuleze dezvoltarea fortei, puterii si capacitatii aerobic, modificand intensitatea si durata exercitiilor.

De multe ori ritmice, fara a utiliza echipamente sau aparate, antrenamentele calistenice sunt destinate cresterii puterii si flexibilitatii corpuli, prin miscari precum impins, tras, indoire, saritura sau balansare, folosit doar propria greutate pentru rezistenta.

Toate exercitiile calistenice trebuie sa fie executate cu o forma stricta si cu suportul unui sistem de muschi activi dezvoltati. Acest fapt va incuraja muschii solicitati prin exercitii de a pastra o forma ideala atat in timpul exercitiilor cat si in timp de odihna.

Exercitiile calistenice pot varia foarte mult in termeni de dificultatea lor de a fi executate.

Incepatorii in exercitiile calistenice vor avea cele mai bune rezultate din 6 exercitii calistenice de baza: tractiuni, flotari, abdomene, extensii pentru lombari, genuflexiuni. Aceste exercitii au ca scop dezvoltarea fortei in majoritatea grupelor musculare si a stabilitatii articulatiilor, forrta tendoanelor si ligamentelor, astfel punand bazele pentru progresia spre exercitii avansate si mult mai dificile.

Importanta acestor exercitii nu ar trebui sa fie subestimata, sportivii care folosesc exercitii calistenice avansate vor integra in antrenamentul lor si aceste exercitii de baza ca incalzire si pregatirea corpului pentru exerciiti mai dificile.

Efectuate viguros si variat, antrenamentele calistenice pot oferi beneficii precum conditionare musculara si aerobica, pe langa imbunatatirea abilitatilor psihomotorii precum echilibrul, agilitatea si coordonarea.

Gallery