fbpx

Antrenamentul cu greutati si slabitul

Beneficiile antrenamentului de forta

Fitness-ul poate fi impartit in 3 parti: mentalul, fizicul si chimicul. Pentru ca orice program fizic sa fie de succes, in special unul axat pe eliminarea grasimii in exces, acesta trebuie complementat de o nutritie buna (chimicul) si trebuie sa fie ceva de care sa fii incantat si pe care sa vrei sa il faci in continuare (mentalul). Nici un program nu va functiona fara consecventa, oricat de bun ar fi acesta.

Cand ne gadim la slabit, majoritatea ne gandim in principal la cardio, sesiuni lungi de alergare sau orice tip epuizant de exercitii executat intr-un numar mare de repetari cu greutati mici sau foarte mici. Uite de ce:

Muschiul este un tesut metabolic activ, adica reprezinta locul din corpul nostru unde grasimea este arsa cu scopul de a fi folosita pentru energie. O masa musculara mai mare necesita mai multa energie. Cu cat ai o masa musculara mai mare, cu atat vei arde mai multe calorii, respectiv mai multa grasime, pe o perioada de 24 de ore, chiar si in timp ce dormi.

Altfel spus, corpul uman este ca si o masina. Daca ii pui un motor mai mare (masa musculara), va arde mai multa benzina (calorii) in timp ce conduci (faci miscare).

Astfel, antrenamentul de forta si mentinerea masei musculare prin antrenament, impreuna cu o nutritie buna, este critic pentru eliminarea grasimii nedorite.

In timp ce barbatii sunt confortabili cu acest tip de antrenament, majoritatea femeilor cred ca vor deveni “prea mari”, “se vor umfla peste noapte” si isi vor pierde feminitatea, ceea ce nu este deloc adevarat, deoarece femeile au semnificativ mai putin testosteron decat barbatii.

Cand vorbim de “tonifierea” unor anumitor parti ale corpului, de fapt vorbim despre musculatura, fiind cea responsabila de forma corpului (de fapt fascia, dar asta e un subiect de dezbatut intr-un alt articol). Nu poti crea nimic mai rotund, mai ferm, mai sexi fara sa cresti masa musculara. Iar pentru a creste masa musculara, greutatile mici si foarte mici nu sunt uneltele potrivite.

Si sa nu uitam, mai multi muschi => metabolism accelerat => arderea mai rapida a grasimii nedorite.

Acestea fiind spuse, hai sa vedem in incheiere la ce altceva mai ajuta antrenamentul de forta:

  • Iti intareste muschii, articulatiile, ligamentele, tendoanele
  • Te ajuta sa executi miscari de baza folosind forma optima pentru a preveni accidentarile
  • Iti imbunatateste constientizarea asupra corpului si abilitatea creierului de a recruta mai eficient muschii (imbunatatirea coordonarii neuromusculare)
  • Iti aduce un boost de incredere in sine